Házi Hambi

Szénhidrát szegény diétás házi hambi. Olyan hihetetlenül hangzik hogy ilyen is létezik, pedig de. :)

Azt hiszem a fasírt ki-kisérletezése elég könnyen ment. A nagyobb fejfájás a jó öreg kelesztett fehér lisztes zsemle kiváltása jelentette. Régebben is számtalanszor csináltam házi hamburgert, saját sütésű zsemlével és hússal. Mindig nagy sikere volt. Kezdjük talán a húspogácsával. Nálam ez tulajdonképpen más formában elkészített fasírt. Régóta csinálom ilyen "nem hagyományos" összetevőkkel a fasírtot, mert nekem nagyon bejön.

Mit is tartalmaz:

  • 600 gr pulykacomb darálva (lehet csirkemell, pulykamell is darálva, vagy esetleg marhahús hamár hamburger)
  • 1 db tojás (most ép így jött ki, de ha jól emlékszem csináltam már kettővel is, amennyi épp akadt)
  • 1,5 dl zabpehely
  • kb. 1 dl forróvíz
  • 1 kisebb fej hagyma apróra kockázva, esetleg reszelve
  • 1 gerezd fokhagyma
  • só bors pirospaprika őrölt kömény, ízlés, megszokás dolga a fűszerezés

Zabpelyhet kis tálkában leforrázom, hogy olyan zabkása szerű legyen, hagyom állni, hogy felszívja a vizet. ha ez megvan összekeverem a hozzávalókat. Majd egy tepsiben szilikon lapon nagyobbacska és vastagocska húspogácsákat formázom és megsütöm 180-200 fokon 30-40 percig, ez persze sütő függvénye, látszik mikor kezd sötétedni a külseje hogy megsült.

Hurrá, félretesszük, Jöjjön a zsemi.

A zsemle, zsömle, kinek hogy tetszik, íme az alaprecep: Sokmagvas paleo buci

Nekem nem volt hozzá minden összetevőm így kicsit variáltam rajta

Tojásfehérjét én felvertem, mondjuk az már más kérdés, hogy mire összekevertem teljesen összetört, de azért hátha segít gondoltam. Elég lágy volt a tészta ezért is került bele egy kis plusz lenmagliszt, jól beliszteztem így került a sütőbe szintén 180-200 fokon kb 45 percre. Íme az eredmény:

imageBelülről:

image

Olyan normál zsemle méretűek lettek. De azt azért hozzátenném, hogy ezek a fajta zsemléből ha egyet megeszik az ember teljesen tele lesz tőle, Hiába, a sok rost jól meg tud duzzadni! :)

A husikákat visszadugtam a sütőbe melegedni két sajtszelettel a tetején és összeállítottam a csodaszép házi hamburgereket. Íme :)

hambi