Rakott karfiol

Utóbbi napokban elég sok dolgom volt, és főznöm kellett másra is, így magam ételére nem sok idő maradt. Így 3 napig jóformán a csirkemell brokkoli kombináció volt étlapon csak. Szóval adott volt egy fél fej maradék karfiol és egy kis gomba. Gondoltam valami rakott dolgot kéne összedobni jó fűszeresen. Hát jelentem sikerült. :) Itt hívnám fel figyelmeteket, hogy a mostanában kapható fokhagyma már idei, vagyis sokkal, de sokkal erősebb mint a régi. Hálisten ebbe a problémába nem most ütköztem először, így 1 azaz egy gerezdet használtam a recepthez, elég volt. Nem egy kalóriaszegény kaja, de ha csak negyedét esszük az is bőven elég. 

Hozzávalók:

  • 500 gr karfiol (friss)
  • 500 gr csiperkegomba
  • 2 fej vöröshagyma
  • 350 gr darált csirkemell (elbírt volna többet is)
  • 250 gr zsírszegény tejföl
  • opcionálisan sajt a tetejére
  • 1 gerezd fokhagyma

Hagymát felkockáztam, megpirítottam (egy kiskanál kókuszzsíron, de ez el is hagyható megfelelő serpenyőben), majd rá a darált csirke, pirítás, majd fedő alatt párolás. A karfiolt rózsáira szedtem, kis vizet öntve alá fedő alatt pároltam, só vagy/és vegeta került rá, ugyanígy jártam el a gombával is, hogy maga a rakottas gyorsabban készüljön el, hiába, éhes voltam. :) Majd jöhet az összeállítás tetszőleges sorrendben, nálam karfiol, csirke, gomba, karfiol, csirke, gomba, fokhagymás tejföl a tetejére. Fokhagymát érdemes szétzúzva korábban a tejfölbe rakni, és így az egész átveszi az ízét. Sütőbe kb fél órát sült 200 fokon.

Eredmény:

image

Sokkal finomabb mint, ahogy kinéz, én egy kis füstölt sajtot reszeltem rá, de lehet akár zsírszegény sajtot vagy parmezán sajtot. (Sajt nincs beleszámolva a táblázatba, keressétek a termékeken feltüntetve, mert mindenféle netes táblázat mást ír!)

Számok (minimális eltérés van a fentiekhez képest grammban)

gramm kcal feh ch
karfiol 500 144,0 12,0 19,5
gomba 468 180,6 27,6 15,4
hagyma 88 34,2 1,1 7,3
csirke 365 400,8 90,2 1,8
tejföl 250 344,0 8,5 10,0
egész 1103,7 139,3 54,1
harmad 367,9 46,4 18,0
kcal feh ch