Gyors reggeli

Ez volt talán az első legnehezebb pontja a diétámnak, hiszem soha nem szoktam reggelizni. Kávé reggel indításnak, utána pedig órákig nem voltam éhes. Most viszont muszáj enni. Találtam is egy számomra megfelelő, gyorsan elkészíthető, aránylag alacsony ch tartalmú reggeli félét. :) Ez nem más, mint egy túrós, édes zabkása.

Hozzávalók:

  • aprószemű zabpehely
  • túró, természetesen zsírszegény
  • forróvíz
  • édesítő/cukor/xillit

Elkészítés is meg van pikk-pakk. Felteszem a vízforralóba a vizet, amíg melegszik, kimérek 20 gr zabpelyhet és 75-80 gr túrót. Ha meleg a víz, nem kell feltétlen forrnia, ráöntöm a zabpehelyre és lefedem. Víz mennyisége ízlés kérdése, ki mennyire folyósan kedveli a zabkását, én kb. olyan 0,8 dl-ert öntök rá. Amíg a zabkása"készül", én is készülődni szoktam, praktikusan. :) Aztán ha kész, édesítő (folyékony) ízlés szerint és a túró. Ízre nekem egy kicsit folyósabb túrógombócra emlékeztet, és kifejezetten melegen szeretem.

Számok:

kcal feh ch
zabpehely 20 gr 77,2 2,88 12,86
túró 80 gr 62,4 11,28 3,04
Összessen: 139,6 14,16 15,9
kcal feh ch