A jó öreg fasírt

Nyaralásra vittünk többféle kaját előre elkészítve, hogy ne kelljen annyit sem költenünk, sem a konyhában álldogálni, ha már egyszer pihenni mentünk. Így esett a választásom a jó öreg fasírtra, amit gyorsan összeállítva, hűtőben pihentetve a pakolás alatt csak bekanalazva egy jénaiba, megsütöttem. Majd kis dobozkába kiszedtem és lefagyasztottam, de fagyasztás nélkül is eláll elég sokáig. Sajnos a nagy sietségben kép nem készült róla. :) Természetesen nem hazudtoltam meg magam, nem egy hagyományos fasírttal készültem most sem. Már többször kísérleteztem a problémás alapanyagok helyettesítésével, de eddig nem született meg a tökéletes "egészséges fasírt". Hát most, hogy csak pikk-pakk összecsaptam, olyan tökéletesre sikeredett, hogy magam is meglepődtem. Annyira könnyed, omlós lett az egész, hogy magában ettem a kis sarkot, amit még melegen megkóstoltam. Íme a hozzávalók (hozzáteszem ezeket sem mértem le, ahogy említettem, sietve készült :) )

  • 500 gr darált pulyka (vagy csirke, kinek mi tetszik, mi van otthon)
  • 2 tojás
  • 1 nagyobb vagy 2 kisebb fej vöröshagyma (reszelve vagy darálva vagy picire aprítva)
  • só bors pirospaprika
  • egy kisebb patisszon lereszelve (meg magában kicsit lesóztam, hogy a levét kiengedje)
  • fél bögre zabpehely (na ezt tényleg csak saccra)

Zabpelyhet kis trükkel lehet beletenni. Ugye ez helyettesíti a hagyományosan használt zsemle/kenyér áztatva, szétmorzsolva dolgot. Egyszer próbáltam simán zabpelyhet belerakva, mondván majd úgyis megszívja magát, hát jelentem nem teszi, kemény lesz tőle az egész. Ezért azt a trükköt alkalmaztam, hogy egy fél deci forróvizet ráöntöttem a zabpehelyre, hagytam pár percig állni, szépen felszívta és tulajdonképpen zabkása lett belőle. Ezt a masszát kevertem a többi alapanyaghoz. Sütéshez a négyzetes hosszúkás, őzgerinc szerű jénait használtam, kikenve kókuszzsírral és zabpehelyliszttel megszórva. Sütőben olyan 180 fokon 45 percet sült, de lehet volt az 1 óra is, igazából a tetejét szoktam figyelni, hogy kezd-e pirulni nem légkeveréses fokozaton. Persze ez függ a sütőtől és a hús mennyiségétől is. Meg lehet sütni, kis pogácsák formájában is, úgy gyorsabban elkészül.