Narancsos sajtkrémes diótorta

Hétvégi közös szülinapozásra készült a torta. Nagyon finom lett, nem is gondoltam volna. A korábbi mákos muffin recept szolgált a tészta alapjául, semmi bonyolultság nincs benne. A krém már kicsit macerásabb, keresni kellett valami olyan krémsajtot, sajtkrémet, nem is tudom minek nevezzem, aminek a ch és zsír tartalma is barátságosabb a szokásosnál. Egy paleo blogon vagy fórumon, már nem is tudom ajánlottak egy a Lidl-ben kapható csökkentett zsírtartalmú sajtkrémet. Linesse Light sajtkrém a neve, íme: 

image

Na de lássuk a hozzávalókat!

Tészta:

  • 200 gr dió darálva, nem daráltam olyan finomra, maradtak benne nagyobb darabkák is, kifejezetten jót tett a tésztának
  • 200 gr szezámmagliszt
  • 6 db tojás
  • csipet só (ezt lehet elfelejtem leírni a tésztáknál, de az mindig minden tésztába kell, édesbe is!)
  • édesítő/xillit/stívia

Krém:

  • 400 gr krémsajt
  • 250 ml tejszín (sima, zacskós, nem cukrozott!)
  • édesítő/xilit/stívia, kinek mi
  • narancs leve minimális, viszont egy egésznek a héja belereszelve

Tésztához fehérjét felverem, a sárgáját és a liszteket összekeverem, kis vízzel higitom. Majd beleforgatom a felvert fehérjét. Olyan muffin tészta szerűnek kell lennie. :)

Elkövettem egy kis turpisságot, mivel régen a sima tésztáknál mindig úgy jártam hogy a tészta közepe feljött a széle meg nem, így mindig púpos volt a szerzemény, ezt elkerülendő ugyan dupla macera, de két részletben sütöttem a 2 lapot. Tehát 2x100 gr diót és 2x100 gr lisztet mértem ki, tojásoknál szintén 3-3 lett előbb, majd utóbb felverve. Arra viszont vigyázni kell, hogy a második adag fehérjét csak akkor verjük fel ha összeforgatás után mindjárt tudjuk is a sütőbe rakni, különben össze fog esni a hab.

Krémet már legjobb előtte nap, este összekeverni, hogy "összeérjen". Tényleg megéri, egész más az íze.

A tejszínt én felvertem és tettem bele egy kis tasak habfixálót is, így az egész kence olyan könnyű habos lett. Ez azért kell, mert a sajt magába elég tömény, sűrű.

A tésztákat kb 25 percig sütöttem 180 fokon. Kihűlés után lehet összeállítani, aztán megint mehet a hűtőbe kicsit pihenni, hogy könnyen szelhető legyen. 

Szerintem isteni finom lett, mások is dicsérték, és több szeletet is elpusztítottak. Így sikeresnek vélem a torta változatát a mákos muffin diós verziójának. :)

image

Ja igen, és a diszítéshez érdemes félretenni nagyobb darabka dió morzsalékot és még több narancshéját. A tortát  direkt nem kentem be teljesen, szerettem volna, ha látszik a tészta.

Számok:

tészta kcal fehérje ch
dió 200 1268,00 37,20 23,40
liszt 200 666 75,4 1
tojás 6 408 32,4 1,8
krém
krémsajt 400 388 38 13,2
tejszín 250 ml 730 5,75 8,25
torta 12 3460,00 188,75 47,65
1 szelet 288,33 15,73 3,97
kcal fehérje ch