Kakaós kevert

imageÖt hét szigorú diéta után, most kicsit engedtem a csábításnak, így sütöttem ezt az isteni csokis sütit. :)

Kerestem egy megfelelő alap receptet, amit át lehet alakítani. Erre esett a választás.

Nem mertem dupla adagot sütni kezdésnek, hátha nem lesz olyan csodás az eredmény. :)

Eredeti recepthez képest változtatás annyi volt, hogy, sima liszt helyett bio teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet és szezámmaglisztet használtam, valamint cukor helyett édesítő folyadékot, olaj helyett kókuszzsírt. Szerintem isteni finom lett. Nagyon csokis, elég kesernyés, de aki a kakaósat szereti...:)

recept:

  • 100 gr bio teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
  • 100 gr szezámmagliszt
  • 1 db tojás
  • 25 gr natúr cukrozatlan kakaópor (lehet legközelebb kicsit csökkentek ezen)
  • 2,5 dl kefír (esetleg joghurt, kicsit vizezve)
  • 60 gr kókuszzsír
  • egy teáskanál szóbabikarbóna
  • folyékony édesítő/stívia/eritrit, ízlés szerint

 

A recept a világon a legegyszerűbb keverd össze a hozzávalókat! :)

Sütéshez én egy jénai tálat használtam, aminek a mérete 31 x 18 cm. Ebben szép magasra feljött ennél nagyobb tepsihez már dupla adag kell. Összesen 15 nagy kockára vágtam a sütit. Nem kevés kalória van benne, de úgy gondolom, hogyha az ember csak egy-két kockát eszik belőle már akkor kielégíti az édesség iránti vágyát, és akkor legalább egészségesebb hozzávalókból teszi és nem agyoncukrozott bolti csodákkal.

Joghurtos túróval ettük, de remek lehet hozzá valamilyen savanykásabb lekvár is, vagy reggelire hideg tejjel is el tudom képzelni. :)

Majd el felejtettem, díszítésnek a tetejére szórtam szeletelt mogyorót.

A számok:

Kakós kefíres süti gr kcal fehérje ch
teljes kiörlésű tönköly búza liszt 100 346 16,7 63,9
szezámmagliszt 100 333 37,7 0,5
tojás 1 db 68 5,4 0,3
kakaópor 25 gr 96,5 5,35 8,1
kefír (kb 200 gr) 2,5 dl 130 6,6 7,2
kókuszzsír 60 526,8 0 0
Összessen: 1500,3 71,75 80
1 kocka: 100,02 4,78 5,33